torsdag, april 15, 2010

Viby by night ...


Som jag skrev i förra veckan så ville jag ta mig en tur till "storkcentret i Viby". Det blev aldrig tid till det förra veckan men ikväll tog jag cykel och kamera med mig och trampade iväg. Döm av min förvåning så var det inte många storkar som syntes till. Det var kväll o de låg ner i sina bo uppe på taken. Detta var det mesta jag såg. Får ta mig dit tisigare på dagen tror jag...

















Skam den som ger sig, kvällen var skön och kameran hade fullt batteri. Jag tog mig en extra sväng runt byn påvägen hem. Ofta klagar jag på att det är trist att ut och gå i Viby men ikväll var det faktiskt ganska väckert. Tom "Lergraven" var fin att titta på.

















Sista stoppet på vägen hem var ankorna, som Måns kallar detta lilla ställe. Dagis brukar gå dit och mata dem, ikväll var det inte så många ankor som visade sig men en vacker svan var lika myfiken på mig som jag var på den.

Nöjd och glad cyklade jag hem efter en härlig cykeltur "Viby by night"

1 kommentar:

agnes stig sa...

Jättefina, tom fått med Storchen!!!