torsdag, januari 20, 2011

Fullmåne

Kväll lyser månen i sin fulla prakt över oss.

När jag körde från stan ikväll kändes det som den var så nära att jag skulle kunna ta på den.
Tyvärr var inte kameran med då utan den kom fram först nu senare ikväll.

Nu är vi tillbaka i vardagen igen.
Vi har jobbat, varit i skolan och på dagis i två dagar, en dag kvar sedan är det helg.
En lagom mjukstart.

Många projekt hänger i luften nu.
Några större och några mindre... undra just vad vi ska börja med.
Ska bli spännande o roligt att se dem växa fram ...

Idag har solen lyst på himlen o det har nästan känts som det varit vår trots att vi bara är i januari.
Kanske beror det på att jag längtar efter ljusare tider både på morgonen och kvällen.


Tänk att få komma hem från jobbet och det är ljust och vi kan vara ute.
Ja, jag vet att det kommer och att jag inte ska stressa, alla årstider har sin charm säger de som vet ...
Det är säkert sant men tror inte att någon säger mot mig att vi saknar solen ...

Nu kallar soffan och filten en stund innan John Blund gör sig riktigt påmind.

Sov gott alla goa vänner ... dröm sött, det ska jag göra ...

Inga kommentarer: