tisdag, april 19, 2011

Vårens premiär




Idag var det äntligen dags. I eftermiddags sopades gatorna. Skyndade mig hem för att letade djupt in i garderoben, där var de, mina rollerblades.

På med träningskläderna och en fin rosett på skorna och "off I go" påväg ner från trappan kände jag mig som Bambi på hal is, men ett par "tag" o sedan kändes det som jag aldrig gjort något annat.

Musiken sattes på o det kändes verkligen bra .... tills jag kom på raksträckan till Rinkaby, motvind, jag säger bara motvind, inte alls vad jag hade beställt men skam den som ger sig, fram till vändpunkten o vägen tillbaka kändes mycket lättare så det blev även en liten extra runda i byn.

Konstaterade dock när jag kom hem att hjul till rollerblades behöver bytas ut efter 11 år... får bli en runda till stan o införskafffa nya.

Men känslan var underbar, jag, musiken o min rollerblades ... vi kommer ta många rundor till tillsammans denna våren o sommaren.

1 kommentar:

Eva, Magnus & David sa...

Vad snygg du är Marie!! Ser så fräsch och pigg ut! KRAM