onsdag, maj 11, 2011

Nu blommar det i träden ...

Så mysigt när man kommer hem från jobbet och går ut i trädgården och ser hur det har börjat blomma i träden. Idag visade bilen att det var 23,5 grader varmt när jag körde hem från jobbet. Kändes nästan som om det var mitt i sommaren.
Kvällen har varit lika skön till för en stund sedan. Nu blixtrar det och åskar för fullt ute. Väntar bara på att regnet ska börja ösa ner också. Kan behövas men jag tycker inte det är roligt för det. Känns som vi redan blivit bortskämda med sol och värme inför denna sommaren.
Hoppas på att få en stund över någon kväll denna veckan, det är inte bara i vår trädgård som det blommar nu, överallt i alla underbara färger, tom så jag kan tycka det är fint med alla härligt gula maskroser längs vägarna, vill dock tillägga att det får gärna vara överallt bara inte i vår gräsmatta :-)
Nej, åskan kommer närmare, tror jag ska stänga ner för ikväll ...
Sov gott alla goa vänner !

1 kommentar:

agnes stig sa...

Härliga vår, tycker det är toppen, även när det mullrar ute :)
Stor kram, Annika.