tisdag, juni 21, 2011

Snarrt midsommar


Om några dagar är det midsommarafton. Sitter och funderar på om vi kommer få regn eller om vi får sol. Förra året var helt ljuvlig och jag hoppas verkligen vi kan önska oss lika fint detta året.
Prognosen kan inte riktigt bestämma sig, ena dagen säger den sol nästa regn... det är väl bara att ge sig till tåls och inte fundera på det så mycket.
Tidningarna tycker om att spekulera om var man ska befinna sig för att få sol. Idag säger Aftonbladet att vi ska befinna oss i östra Svealand, Öland eller Gotland för att få sol ... men jag tror dem inte, tror de menar östra Skåne :-) Det är ju så lätt att skriva fel.

Vi hoppas oavsett väder att vi får en mysig midsommar, förmiddagen kommer som vanligt att firas på dagis i Viby med dragspel, dans kring midsommarstången och lotteri. Alltid lika mysigt. Vad resten av dagen har att erbjuda återstår att se ...

Då vi ikväll har härligt väder tänker jag sätta mig på trappan och mysa lite med min underbara sambo innan sängen kallar... titta på solnedgången mellan husen och sammanfatta dagen ...

Sov gott !!

Inga kommentarer: