onsdag, juli 27, 2011

Alla behöver vi en hand att hålla i

Inte ofta jag lägger ut denna typen av inlägg men det som har hänt i Norge har verkligen berört mig.
Det känns så nära men ändå så overkligt.
När vi tittade på Allsång på Skansen igår och de började med att sjunga "Sträck ut din hand" fick jag gåshud. Den var verkligen så klockren.
Märkligt att det ska behöva hända något så hemskt o ogreppbart som det nu gjort för att vi (då menar jag alla) ska förstå vad en kram och en hand att hålla i kan betyda.
På aftonbladet ikväll står det att över en miljon människor från hela världen har gått med och håller varandras händer för att hedra alla offer och för att visa att man inte tror våld löser något.
 Över 143.000 svenskar är med.
Jag är med, är du ?
Det kanske inte är en stor sak men det är ett väldigt enkelt sätt att visa att vi bryr oss och att vi inte ska låta samma sak hända igen.
Vill du gå med i kedjan klicka HÄR och gå med. Det tar bara en minut ...

"Sträck ut din hand och finn en hand i din,
så gjorde jag och fann en hand i min.
Sträck ut din hand och bygg en mänsklig bro,
vi bygger från land till land,
sträck ut din hand."

Inga kommentarer: