torsdag, augusti 18, 2011

Lite gammalt och mycket nytt ....


Idag var det dags, skola och dagis.
Två förväntansfulla killar åkte iväg imorse, glada och pigga.
När jag sedan hämtade dem vad det två killar som hade så mycket att berätta att jag nästan trodde att de skulle spricka om de inte fick ut allt på en gång.
Först Alex
Massor av nya ämne - slöjd, teknik, engelska, NO och SO. Även lite ämne som vi känner igen som matte, gympa och svenska.
Han hade även fått en ny klasskamrat och deras fröken är ny för iår.
Han ser verkligen fram mot att bita tag i alla de nya ämnena, även de gamla och satt länge och tittade i de nya böckernaför åk 3 ikväll.
Sedan Måns
Nya kompisar har kommit upp från andra avdelningar, att vara störst på dagis var bara bra tyckte han.
Han var mycket nöjd över att nu vara i spindelgruppen, var noga med att berätta för mig att det var inte läskigt att han nu var spindel, dvs jag behövde inte vara rädd för honom :-)

Det var två tröttar hjältar som somnade in ikväll efter att vi tagit en match i en gammal klassiker
 Couronne.
Barnen fick det i julklapp för några år sedan men inte tyckt det var skoj innan.
Men nu spelas det flera matcher varje kväll.
Som tur är så vinner fortfarande jag eller Kalle, men ett tag till sedan är vi nog illa ute, de lär sig väldigt snabbt.

Inga kommentarer: