torsdag, oktober 27, 2011

Vem är denna mystiska varelse ...


Idag när jag kom till dagis för att hämta Måns så möttes jag av en ninja, en Dart Wader, en prinsessa, en häxa och diverse andra små varelser. det var svårt att urskilja vem som var vem ... om vi säger så så var vissa tema mer populära än andra.
Som ni säkert förstår så har det varit maskerad på dagis, eller om vi ska korrekta, det har varit Hallowenfest. Lekar, fika och bus i mängder. En riktig höjdarfest om vi ska tro Måns.


Jag hade tur, för när masken kom av så visade det sig att jag hade fått med mig rätt kille hem :-)
Vår egen superduktiga kille. Igår var vi på BVC för ett avslutande besök innan skolan ska ta över (ja, ni läste rätt, skola om ett antal månader) Det har blivit en stor kille av våran Måns. Det lilla knytet som var 50 com långt och vägde 3330 gram för snart sex år sedan har nu blivit en stor kille på 113 cm och en vikt på ca 21 kg. Han fixade testerna galant och så även sprutan, utan en min, tår eller skrik. Givetvis belönas en sådan insats så Dart Wader dräkten kompletterades med ett lasersvärd igårkväll.

Det har även varit maskerad på fritis idag, där hade vi en pirat. Dock var inte denna piraten sugen att visa sig på bild, det är klart, pirater är lite skygga av sig, de vill ju varken avslöja sin identitet eller plats de befinner sig på.... får se om vi lyckas fånga honom inom en snar framtid :-)

Nu har vår Dart Wader och vår pirat slockat i sina borgar, ett par intensiva dagar ligger framför oss. Det är kalas x 3, fotboll, innebandy, hockey, löpning på schemat... bara roliga saker ...

Inga kommentarer: