torsdag, november 10, 2011

Sista fotograferingen på dagis...

Idag var det dags för fotografering på dagis för Måns. Måttligt intresserad var han imorse av detta men ok han var med på att klä sig fint och kamma sig. När vi sedan kom hem i dag lät det såhär:

- Mamma, varför fick inte jag ta foto med bara mig på?
- Men gubben, vi pratade om det imorse och då ville du inte.
- Men mamma, nu vill jag, och vet du nästa år tycker jag att du ska vara vår fotograf på dagis för du är så bra mamma.

Vad svarar man på det. Han ville verkligen inte imorse och han tycker det är såååå tråkigt när vi ska ta kort här hemma.... men lite glad blev jag när han trots att han tycker jag är jättejobbig ville jag skulle ta korten på dagis nästa år. I nästa andetag sa jag att då kan vi gå ner i källaren så ska jag ta kort på dig. Vad tror ni svaret blev då. Ett stort och klart NEJ, det behövs inte mamma, vi kan göra det en annan dag.
Han kom dock på sig efter en stund när vi pratat om annat och sa att jag skulle komma till skolan nästa år istället för då är han ju där. Tänk er, nästa år ska han börja skolan, dagistiden är över, ganska häftigt men också skrämmande, vart tar tiden vägen.

Visst är han go vårt lilla charmtroll...

Inga kommentarer: