fredag, februari 03, 2012

Fredag


Hämtade barnen direkt när skolan slutade. Bestämt sedan tidigare att vi skulle ta oss ut i naturen, gärna till havet idag.
Sagt och gjort, under dagen barnen varit iväg hade jag fixat plättar och gjort fika korg. Allt redo.
Kronoskogen blev dagens mål.


Härligt vinterland som mötte oss.


Påväg hem stannade vi till vid översvämningarna i byn för att se om det var läge att leta upp skridsko i helgen. Svar JA. Men vissa i familjen hade inte lust att vänta tills imorgon, det vara bara hem hämta grejor och dit igen.
Blev en mysig stund, dock kommer kvällen snabbt så efter ca 40 min var det dax att snöra av igen för att ta sig hemåt.
Vi lär återvända under helgen för att mysa där igen.



Då jag inte riktigt är i skick att åka skridsko fick jag hitta på något annat, varför då inte ta fram kameran och plåta loss lite. Alla luftbubblor i isen fångade min uppmärksamhet.

Inga kommentarer: