torsdag, maj 03, 2012

Tittar in o säger hej ....


Tänkte bli lite ego för en gångs skull på denna bloggen ....
Ibland tänker vi alla lite för mycket, ni som känner mig väl vet att jag är väldigt bra på det. Bra på att analysera allt som händer och ser ofta det svåra innan jag kommer vidare och ser det positiva.
Försöker att bli bättre på det, sätta mina tankar i perspektiv till hur andra har det. Att problemen jag tycker är stora egentligen är väldigt små i det stora hela.
Tankarna ikväll har som så många gånger förr har varit kring mig själv, tycker att jag gjort stora förändringar och de bör ge resultat men jag ser inte dem och det är väldigt frustrerande.
Gjorde misstaget att ta fram sommarkläder idag och prova, tror inte att ett enda plagg satt som jag önskade att de skulle göra.
Jag vet att många tänker nu, ge det lite tid, det kommer ske förändring men det tog inte några veckor att skapa denna otränade kropp jag idag har och då ska jag kanske inte inbilla mig att det ska ta några få veckor att bygga upp den till någon vettig form igen ... vill gärna men förstår att verkligenheten inte är som alla artiklar i tidningarna ... gör si eller så och kom i form på två veckor ... tjoflyt ...
Nej, dags att vända tankarna till något positivt, än har jag några veckor på mig att lyckas med någon mirakelkur för att komma iform för beach 2012 ....
Får försöka se det långsiktigt, kanske satsa mer på beach 2013 och ta denna sommaren för vad den är .. gömma mig i någon sommarklänning istället för i bikini :-)
Målet för denna sommaren är ju redan satt, vara i så pass god form att jag den 1 september ska orka springa, eller rättare sagt jogga en mil i Stockholm (tjejmilen) utan att gå ... just nu känns det som det kan gå ... det är en bit kvar, just nu är det ca 4 km kvar innan jag är i mål men jag tar mig meter för meter närmare ...

Långt och traggit, var bara tvungen att skriva av mig, känns lite bättre men inte heller detta fungerande, alla kilo verkar vara kvar :-)

Nu ska vi ladda för en arbetsdag till sedan är det helg igen. En helg som både innehåller fotboll för båda grabbarna och lite annat bus ... vi ser verkligen fram mot helgen !

Kram o sov gott !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejjar på dig vännen, det vet du.... Styrkekramar från din ...aktivitetsfixarkompanjon...:)
Linda C

Anonym sa...

Jag tycker att du är väldigt duktig Marie och tycker att du ska se till de resultat du har gjort sedan du började! Du har en vilja och ett jäklar anamma, det vet jag :) kram Catarina