tisdag, juli 10, 2012

Tisdagsprommenad ...


När jag kom hem från jobbet idag var jag så trött att jag knappt orkade hålla mig stående.
Har insett att jag vande mig ganska fort vid lite sena kvällar o sovmorgon förra veckan. Lite tufft att komma in i jobbrutiner igen med en envis väckarklocka som ringer varje morgon.
När maten var avklarad kände jag att om jag skulle hålla mig vaken resten av kvällen var det bara att snöra på mig skorna och ge mig ut. Första tanken var en löprunda men kände att kraften inte räckte till. Det fick bli en rask prommenad istället, för en gångs skull fick kameran följa med på en vardagstur.
Vi har ganska fin natur även i vår lilla by om vi bara tar oss tid att titta.
Brukar klaga på att jag tycker att det är mest raka vägar och åkrar men det finns lite annat också.
Nu tänker jag samla kraft i några dagar sedan är det bara att snöra på skorna igen .... o då är det löpning som gäller .... 

Inga kommentarer: