onsdag, augusti 15, 2012

Tacksam ...


Ibland kan det vara svårt att se allt det goda i våra liv.
Låter det djupt, ja, det gör det men det är så.
Vi kan alla klaga på små banala saker i vardagen...
Strumpor som ligger på golvet, disken på bänken istället för i maskinen, skor i hela hallen, gräset är för långt, träningskläderna ligger kvar i väskan osv ...
Listan kan göras lång, tror att i stort sett alla kan känna igen sig eller hur ?

Jag vet att jag kommer fortsätta göra det, men jag lovar, det ska ske betydligt mindre än tidigare.
För vad gör ett par skor i hallen om vi inte får vara tillsammans.
Vad betyder lite damm i hörnet om man inte får se sina barn växa upp.
Vad betyder det om gräset är långt om man inte får vara med och spela fotboll där.

Jag vet att jag har haft tur, jag får vara med och se mina barn växa upp och se dem skratta och utvecklas. Det är inte alla som får det...

Vet inte vad jag försöker säga mer än att ta hand om varndra, om dig själv och de som betyder något.

Kramar 

Inga kommentarer: