tisdag, maj 03, 2011

Fyra dagar i Paris ....

Tiden går verkligen fort när man har roligt. Att en resa som varar fredag till måndag är över innan man har hunnit tänka efter var man varit är helt galet.
Behöver jag tillägga att vi har haft en underbar helg i Paris. Vädret har varit med oss, solen har lyst från en nästan helt blå himmel. Kvällarna har varit som en sommarkväll i juli hemma i Sverige.

Vi har verkligen utnyttjat varenda vaken minut av resan. Lördagen bestod av att se allt man ska se när man är i Paris. Söndagen blev något lugnare men fortfarande i kulturens tecken.

<>




























Det jag kan känna väl hemma igen är att hade jag gjort det en gång till hade jag valt att stanna ytterligare ett dygn för att hinna med den sista delen som inte blev av denna gången, nämligen lite shopping.
Jag är väldigt glad att inte barnen var med, Paris var en väldigt stor stad (12 miljoner invånare, då inkulsive ytterområde enligt en väldigt trevlig taxi chaufför) det är mycket vandring till fots och mycket vackra byggnader men inte så mycket för barnen att göra. Långa köer till vilken attraktion man än ville gå in / gå upp i.
ett väldigt trevligt inslag var alla gatumusikanter, levande statyer och alla som ville visa upp vad de kunde. Måste nog säga att mannen med fotbollen var den som imponerade på mig mest.
Tack mamma, Eivor, Johan, Lian, Jonte o Anna för en underbar helg. Ni har varit kanon som guider, sällskap i min trygghet i den fransktalande djunglen.

Inga kommentarer: