tisdag, maj 17, 2011

Stolt mamma

Idag har jag varit på utvecklingssamtal för Måns på dagis. Vilken duktig kille vi har. Blir helt varm i hjärtat när jag hör hans fröken prata om honom och hur duktig han är. Några av de fina orden jag fick höra var att han har empati, är en bra kompis, duktig på att lyssna och göra som fröken säger.
Att fotboll var ett av hans stora intresse på dagis kom inte som någon stor nyhet för oss. Men att han även var väldigt aktiv när det gäller teater och sång var lite mer av en nyhet...
Skönt att höra att allt fungerar och att han är en bra kompis. Att han sedan ibland testar gränserna lite väl mycket här hemma känns det som vi kan leva med, någonstans måste de göra det o då får det hellre vara här hemma än på dagis.
Imorgon ska de ha maskerad på dagis, det verkar som han tycker att det ska bli spännande, men lite läskigt också... han har pratat mycket om det ikväll ... just nu är oddsen på att han kommer vara spinderman, men det kan mycket väl ändras till imorgon :-)

Förra veckan var vi på VIP samtal i skolan (samma sak som utvecklingssamtal) med Alex. Det var samma sak där. Duktig på att lyssna, är en bra kompis och aktiv på lektionerna. Vad mer kan man begära...

Ibland blir man trött här hemma och tycker att de är lite "nosiga" och inte lyssnar eller gör som vi vill men efter dessa två samtalen så måste jag säga att jag/vi är väldigt stolta över våra två fina killar ... de börjar bli större och med det kommer nya utmaningar. Ser fram mot dem men har också många funderingar på vad som komma skall .... men det är väl en av utmaningarna som förälder ...

Inga kommentarer: