måndag, maj 16, 2011

En tripp tillbaka ,,,



























Ikväll har det blivit en tripp tillbaka mellan 35 o 15 år i tiden. Var hemma hos mor och far och hjälpte dem att rensa ut på deras vind. På denna vind har det funnits sparat väldigt mycket saker. Både mina och min brors saker men även saker som mor o far har haft svårt att slita sig från.
Har man bott i samma hus i ca 40 år så blir det lite saker ... men idag var det dags, massor av säckar till tippen, en hel del till loppis, men det finns fortfarande lite saker som det är svårt att slänga.
Hittade alla mina gamla dagböcker, några skolarbete, dockor och lite "krimskrams" som det finns många minne till...
Vad jag ska med dessa sakerna till vet jag inte men jag kan bara inte slänga dem...
Alex fastnade för min gamla blockflöjt så den fick följa med hem, Måns blev glad för en hel del böcker som vi hittade.

Tänk vad minne det finns i gamla saker, det sköna med minne till leksaker från man var liten är att de är förenade med glädje. När jag tittade på mina dockor och alla saker till dem ikväll kände jag mig helt varm i kroppen...
Trots att inte vinden är något skoj ställe att tillbringa en kväll på måste jag säga att ikväll var det helt ok :-)

Inga kommentarer: