söndag, augusti 21, 2011

Fruktgodis


När jag var på Maxi idag för att handla det mest nödvändiga så blev jag sugen att överraska barnen ikväll med något gott. Men vad skulle det vara, godis hade de ätit hela helgen och glass är inte det bästa de vet... så kom jag på det
FRUKTGODIS
För några år sedan var detta ett stående inslag varje fredag, en stor tallrik fruktgodis och en liten skål godis.
När barnen hade duschat och satt o myste i soffan ikväll så smög jag in i köket och fixade till ...
Jag lovar, det tog inte 10 minuter sedan var tallriken tom.
Sedan kom kommentaren som gör att man som mamma nästan får en tår i ögonvrån "mamma, kan vi göra det igen imorgon" vad svarar man på det ....

Recept på vår favorit (ca 2 personer)
En banan
Två kiwi
Tjugo röda vindruvor
Tjugo gröna vindruvor
En apelsin
Tio stycken jordgubbar

Skär alla frukterna i lagom stora bitar
Lägg upp på ett fat
Tag fram gafflar
Klart att servera ...

Världens enklaste kvällsmys, givetvis kan alla frukterna bytas ut mot valfri frukt

LYCKA TILL !!!

Inga kommentarer: