måndag, augusti 22, 2011

Varför finns måndag ....


... denna frågan har jag ställt mig mer än en gång idag.
Jag kan punkta upp hur mycket som helst varför inte måndagar skulle finnas med i kalendern.
Problemet är om inte måndagar hade funnits så hade det varit tisdagarna, onsdagarna eller någon annan av veckans dagar som hade varit dagen jag inte velat skulle finnas.
Som ni förstår så har kanske inte denna dagen varit den bästa... fram tills jag kom hem från jobbet iallafall..
Kvällen har varit underbar.
Huset har ekat av härliga barnskratt från Alex o Måns o deras kompisar.
Jag har även hunnit med en uppfriskande prommend, länge sedan sist, men det var sååååå skönt.
Kanske dagen inte blev så tokig tills sist om jag tänker efter ... kvällen väger definitivt upp dagen ...

Är bara lite som katten Gustaf " I hate mondays"

Nu ska jag krypa ner i sängen o hoppas på en mer lyckad tisdag.
Imorgon ska Alex spela match igen, denna gången mot Bromölla.
Vi håller alla tummar vi har för att det ska bli tredje segern på tre matcher.

Inga kommentarer: