måndag, september 05, 2011

Min helg i Stockholm


Helgen som var tillbringade jag i Stockholm som visade sig från sin allra bästa sida.
Min bror var snäll och lånade ut sin lägenhet på söder till oss.
Den låg helt perfekt och till och  med jag hittade dit


 Efter att ha lämnat väskor och installerat oss i lägenheten bar det av ut på stan, lite mys i gamla stan och lite shopping stod på schemat för dagen.
Dagens teknik är till bra hjälp om man inte riktigt vet vart man ska...
Efter lite diskussion kom vi fram till den rätta vägen som skulle visa oss till de mysiga kvarteren.


När det gäller shopping vet ni som känner mig att väskor står högt i kurs. Det blev en och annan väskaffär på vägen men inget som föll mig riktigt i smaken, inte denna dagen. Däremot lyckades jag hitta en dag två. Inte det jag egentligen sökte men fin var den...


 Lördagens uppgift för största delen av sällskapet (dvs alla utom jag) var att springa Tjejmilen. Efter en stadig frukost och lite pepp i lägenheten bar det av.
Det var en underbar sommardag i Stockholm, lite varmt för att springa men alla fem gjorde det kanon efter sin egen förmåga.
Lite halta och lite sletna efterår men bra jobbat ...


Medan de andra sprang sin mil, tog jag på mig shoppingskorna och gav mig ut på stan för att shoppa och mysa med Eivor.
Ett inslag som jag inte vill missa när jag är i Stockholm är ett besök på hötorget. Vi denna tiden på året är det så häftigt att se alla berg av kantareller, lingon och blåbär. Så även detta året.


Efter lite shopping och strosande tog vi oss en välbehövlig paus på ett fik i Kungsträdgården. Så mysigt, värsta sommardagen.
Vi hann även med en sväng på Djurgården och Gamla Stan innan det var dags att ta sig tillbaka till söder för att möta upp löparna och äta en mysig middag på en kvarterskrog på söder.

En härlig helg med mycket mys, skratt och god mat.
Tack för sällskap, nästa år hoppas jag att även jag kan ta mig genom milen.

Inga kommentarer: