lördag, januari 21, 2012

Boktips ...


Det var länge sedan, väldigt länge sedan jag tog tag i en bok och fastnade. Men nu har det hänt. Tänkte dela med mig av detta.
För två dagar sedan jag började och jag har svårt att släpppa den, vill bara fortsätta och fortsätta.
I detta läget är det bra att vara sjukskriven, ordinerad att inte städa, bära eller ta ut mig = mycket tid på soffan med en bra bok i min hand.

Författaren till boken / böckerna heter Kristina Ohlsson.
Kristina är född 1979 i Kristianstad men bor numera i Wien.
Serien hon har skrivit består i dagsläget av tre stycken fristående böcker.
Askungar - Tusenskönor - Änglavakter.
Del fyra kommer i vår.
Böckerna handlar om Fredrika Bergman och hennes kollegor inom en utredningsgrupp hos Stockholmspolisen. Det är kriminalromaner med intressanta intriger och aktuella tema.

Jag lyckades börja mitt i, dvs med andra boken men det har ingen betydelse då de är fristående från varandra.

Har ni inte läst dem så rekommenderar jag er att göra det, jag har del ett, två och tre till utlåning snart ... :)

Önskar er en härlig lördag ihopkrupen under filten ... kanske med en bra bok i handen...

Inga kommentarer: