torsdag, maj 17, 2012

Torsdag ....

Idag är första dagen på väldig länge som vi inte har behövt ha någon väckarklocka som ringer för att väcka oss. Det tycker vi alla är väldigt skönt, tror dock att jag är den som är gladast över detta. Att få vakna, ligga kvar i sängen o bara vara är sååå mycket vardagslyx....


 Resten av dagen har varit lite lagom akriv. Förmiddagen gick åt till att fixa och trixa för att snart bli klara med vår altan ... vi längtar så och vi känner att vi närmar oss ...
Är det en ledig dag så tycker Måns att det är mysigt att ha kompis på besök för bus o snack. Dagen gick i handbollens tecken med lite inslag av PS2.
Vissa saker till altanen är redan klara .... som blommor och krukor. Lite svårt att hålla mig när jag hittar något som jag tycker kommer passa där ute...

Efter jobb på altanen blev det en liten shoppingrunda inför kommande äventyr. Då det är nya regler på flyget om vad en väska får väga så fick vi vara snälla och åka för att köpa en ny... till detta blev det även en "pool / stand väska" där vi ska ha lite blandande småsaker under våra dagar i solen :) Väl hemma igen var jag bara tvungen att börja plocka lite bland sommarkläderna... skönt att det inte är sålänge kvar nu ...
 Kvällen närmade sig och alla måste är klara för dagen. Då bestämmer mig pappa K o Måns för att spela om vem som ska få bestämma kvällsmaten. Gissa vem som vann ....
Jo, ni gissade säker rätt. Måns var klar segrare för kvällen o kvällsmaten inhndlades på en viss kedja som ha en clown som maskot ....

Mätta, trötta och nöjda med vår dag slappar vi nu till lite hockey ... håller våra tummar att vårt älskade Sverige ska klara kvällens drabbning trots det ser tufft ut just nu ...

Inga kommentarer: