torsdag, september 27, 2012

... som jag sa ...


Igår skrev jag att min favoritårstid är hösten.
Ja, detta är sant men inte när det är dagar som idag.
Himmlen har varit grå, vinden har vint runt knuten och just nu så forsar regnet ner.
Det var inte detta vädret som jag menade när jag skrev igår :) 
 
Ikväll längtar jag tillbaka till våra lata sommardagar under semestern, blå himmel, sol, värme och ljusa långa kvällar.
 
Imorgon kväll tänker jag göra mitt bästa för att lysa upp hösten här hemma.
Tända så många kjus som möjligt och bara njuta av att det är fredag och att vi är tillsammans alla fyra, oavsett väder.
 
Imorgon tänder vi även ett av ljusen för vår underbara fina vän som inte längre finns med oss. Imorgon är det en månad sedan hon tog förväl av vår värld och begav sig till en annan...
Är det kanske därför hösten känns lite kallare och ruggigare än den brukar.
 
Nu ska jag krypa ner bredvid min älskade man under vårt mysiga sköna täcke och bara njuta en skön natts sömn och se fram mot en sista arbetsdag denna veckan.

Inga kommentarer: